چرا داخل ماشین لباس شویی آب جمع می شود ؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
چرا داخل ماشین لباس شویی آب جمع می شود ؟
چکیده مقاله :

یکی از مشکلات رایج در ماشین لباس شویی ها، جمع شدن آب در آن ها می باشد که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. در ادامه به بررسی این مشکل، دلایل ایجاد شدن و چگونگی حل و پیشگیری آن می پردازیم.

یکی از مشکلات رایج در ماشینهای لباس شویی، جمع شدن آب در آن ها می باشد که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. در ادامه به بررسی این مشکل، دلایل ایجاد شدن و چگونگی حل و پیشگیری آن می پردازیم.

دلایل جمع شدن آب در ماشین لباس شویی

اگر زمانی که ماشین لباس شویی خاموش است، با جمع شدن آب در آن مواجه شویم، ممکن است مشکل در شیر برقی باشد که در این صورت بوبین شیر برقی ول شده است. اگر در پایان کار شستشو آب در ماشین جمع شود، ممکن است مشکل در پمپ تخلیه یا کثیفی فیلتر باشد و یا روی دور خشک کن نرفته باشد. در نتیجه آب لباس ته دیگ مانده و ما فکر می کنیم که آب داخل لباس شویی جمع شده است. از دلایل دیگر جمع شدن آب در ماشین لباس شویی می توان به ضعیف شدن پمپ و ناتوانی در تخلیه آب و یا مشکل در خروجی آب اشاره کرد.

شیر برقی چیست ؟

به یک قطعه الکتریکی که از یک واشر پلاستیکی و یک موتور بوبینی در بالا تشکیل شده است، شیر برقی می گویند. این شیر های برقی به دستور برق آب بالا آمده و وارد ماشین لباس شویی می شوند. در صورتی که شیر برقی ضعیف باشد، سبب جمع شدن رسوبات در ته لوله و زیر بوبین یا دیافراگم می شود. در این شرایط آب به مرور زمان و به صورت قطره قطره داخل ماشین لباس شویی جمع می شود. جهت پیشگیری از این امر می توان یک فیلتر یا نویزگیر یا فیلتر سلیکا را سر راه لوله قرار داد. 
لازم به ذکر است این مشکل اغلب برای شیر آب گرم پیش می آید. البته در برخی از مناطق آب سرد نیز رسوب می گیرد در این شرایط بهتر است فیلتر دوتای شیر را ببندید. همچنین شلنگ های پشت را هر 6 ماه باز کرده و آن ها را تمیز نمایید. 

دو توصیه مهم جهت جلوگیری از خراب شدن پمپ

•    داخل دیگ را هر دو یا سه ماه یکبار جرم گیر ریخته و جرم گیری کنید.
•    فیلتر جلو را هر دو یا سه ماه یکبار باز کرده و تمیز نمایید و سپس دوباره سر جایش بگذارید.

جرم گیر چیست ؟

جرم گیر ها پودر یا مایع مخصوصی می باشند که با کیفیت و جنس های گوناگونی تولید و عرضه می شوند. از جرم گیر ها جهت جرم گیری و تمیز کردن ماشین های لباس شویی استفاده می شود. برخی از افراد به جای استفاده از جرم گیر های مخصوص از سرکه و جوش شیرین استفاده می کنند که باید گفت این کار اصولی نمی باشد. 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب