معرفی بهترین تلویزیون ها برای خرید

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
معرفی  بهترین  تلویزیون ها برای  خرید
چکیده مقاله :

تلویزیون یا دور نما در لغت به معنای وسیله ای می باشد که تصویر افراد یا اشیای گوناگون را از فاصله های دور آن هم از طریق امواج الکتریکی نشان می دهد. در حقیقت تلویزیون ها به عنوان یک وسیله ارتباطی شناخته می شوند که تصاویر متحرک اشیا یا افراد را از مسافت های خیلی دور در خود پخش می کنند. جان لوگی برد اسکاتلندی به عنوان اولین مخترع این دستگاه شناخته می شود.

 

تلویزیون یا دور نما در لغت به معنای وسیله ای می باشد که تصویر افراد یا اشیای گوناگون را از فاصله های دور آن هم از طریق امواج الکتریکی نشان می دهد. در حقیقت تلویزیون ها به عنوان یک وسیله ارتباطی شناخته می شوند که تصاویر متحرک اشیا یا افراد را از مسافت های خیلی دور در خود پخش می کنند. جان لوگی برد اسکاتلندی به عنوان اولین مخترع این دستگاه شناخته می شود. سال های بعد دانشمندان دیگری این فناوری بزرگ و جالب را تکمیل کردند و امروزه تلویزیون ها به پیشرفته ترین حالت ممکن خود وجود دارند. در ادامه شما را با انواع تلویزیون ها آشنا می کنیم و نکات کلیدی را به شما خواهیم گفت که در هنگام خرید تلویزیون نباید فراموش کنید. با تیز فروش همراه باشید:

تلویزیون پلاسما

تلویزیون های پلاسما شامل لامپ های فلور سنت می شوند که هر کدام از این لامپ ها دارای اجزای شیشه ای گوناگونی می باشند. گاز نئون و زنون از طریق دو صفحه ای که میان این لامپ ها قرار دارد، تزریق می شوند. به این ترتیب پلاسما اقدام به تولید سلول کرده و زمانی که تلویزیون را به برق می زنید، تصاویر آن نمایش داده می شود. تلویزیون های پلاسما 20 الی 60 هزار ساعت عمر می کنند.

تلویزیون LCD

تلویزیون های ال سی دی دارای دو لایه شفاف میان صفحات خود می باشند که بسیار محکم به یک دیگر وصل شده اند. یکی از این صفحات دارای کریستال می باشد که این کریستال ها به خودی خود نوری نداشته و از لامپ فلورسنت نور می گیرند. به این ترتیب قابلیت کم یا زیاد کردن نور صفحه به این تلویزیون ها اضافه می شود. ال سی دی ها 60 هزار ساعت ( حدود 7 سال ) عمر مفید دارند.

تلویزیون LED

دیود های استفاده شده در تلویزیون های ال ای دی وظیفه ی پخش کردن نور را بر عهده دارند که به این ترتیب می توان شاهد شفاف بودن رنگ مشکی و کنتراست بالای آن بود. در حقیقت LED ها همان LCD ها به شمار می آیند که نور زمینه ی آن ها LED  است.

تلویزیون OLED

تلویزیون های OLED به ظرافت های خاص و ضخامت های باریکشان معروف هستند. به طوری که تصویری که مخاطب آن را می بیند FULL HD  بوده و می توان کیفیت آن ها را بالاتر از تلویزیون پلاسما و LCD دانست. از میلیون ها لامپ LED در ساخت این تلویزیون استفاده شده است. رنگ مشکی بسیار واضح در این تلویزیون نمایش داده می شود و همچنین دارای کنتراست بسیار بالایی می باشد.

تلویزیون QLED

در سال 2018 این نوع از تلویزیون با ویژگی هایش در شرکت سامسونگ ارائه شد. این نوع از تلویزیون در کنار کیفیت تصویری بسیار طبیعی و واضحی خود، دارای ظاهری شکیل و زیبا می باشد. با قابلیت های این نوع از تلویزیون می تواند تصاویر را با جزئیات بیشتری مشاهده کرد. همچنین طول عمر این دستگاه بسیار بالا بوده و با گذشت سال ها دچار خدشه و مشکل نخواهد شد.

انواع تلویزیون قابل سفارش در فروشگاه تیزفروش:

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سونی

تلویزیون ال جی

تلویزیون شیائومی

تلویزیون هایسنس

تلویزیون شارپ

نکات کلیدی و مهم هنگام خرید تلویزیون

  • نوع تلویزیون

در موارد بالا به انواع تلویزیون های موجود اشاره کردیم. با بررسی هر کدام از آن ها می توانید بهترین نوع را متناسب با نیاز و سلیقه ی خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که نوع تلویزیون رابطه مستقیم با قیمت آن خواهد داشت.

  • سایز تلویزیون

قبل از خرید باید به میزان بزرگی و کوچکی فضایی که می خواهید تلویزیون را در آن جا قرار دهید توجه کنید. بنابر این با فضا و پولی که در اختیار دارید به سراغ انتخاب تلویزیون مناسب بروید.

  • کیفیت صدا

امروزه تلویزیون ها در باریک ترین حالت ممکن تولید و ارائه می شوند و به دلیل نگه داشتن این موضوع ممکن است قسمت های زیادی در ساخت تلویزیون نادیده گرفته شود. صوت تلویزیون ها یکی از بخش هایی است که بدین دلیل مورد آسیب قرار می گیرد. بنابر این در کنار خرید تلویزیون باید از ساندبار ها و سیستم های خانگی نیز استفاده کنید که هزینه ی جداگانه ای خواهند داشت. در صورتی که نمی خواهید این هزینه را پرداخت کنید متاسفانه باید بگوییم که باید با همان کیفیت صدای کارخانه ای تلویزیون خود را قانع سازید.

  • کیفیت تصویر

به کیفیت تصویر رزولوشن گفته می شود و به طور کلی هر چه رزولوشن یک نمایشگر بیشتر باشد از کیفیت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. با رزولوشن و کیفیت بالا شاهد تصاویر واضح و شفاف می باشیم.

  • نرخ به روز رسانی تصویر

نرخ پاسخ دهی یا همان Refresh Rate یکی دیگر از مواردی است که باید هنگام خرید تلویزیون به آن دقت کنید. به طور کلی این نرخ در تلویزیون های امروزی 60 هرتز ( 60 بار بر ثانیه ) می باشد که این میزان افراد علاقه مند به فیلم، بازی های دیجیتالی یا تماشاگران مسابقات سرعتی را به هیچ وجه راضی نمی کند. بنابر این باید نرخ پاسخ دهی بیشتر باشد که همانطور که می دانید در هزینه آن نیز تاثیرگذار است.

  • نسبت کنتراست تصویر

به طور کلی کنتراست تصویر ( Contrast Ratio ) نشان دهنده نسبت روشنایی رنگ سفید با رنگ مشکی در صفحه نمایشگر می باشد. هر چه کنتراست بیشتر باشد کیفیت رنگ تصویر غلیظ تر، عمیق تر و به طور کلی بهتر خواهد بود.

  • صفحه تخت یا خمیده

انتخاب میان صفحه تخت یا خمیده بر عهده خریدار می باشد و با توجه به سلیقه های افراد متفاوت خواهد بود. اما می توان گفت تلویزیون هایی که دارای صفحه خمیده هستند، قابلیت تماشا از زوایای بیشتر و تصاویری بدون تغییر در کیفیت و رنگ را خواهند داشت.

  • هوشمند یا غیر هوشمند

به تلویزیون هایی که قابلیت اتصال به اینترنت و گشت و گذار در دنیای مجازی را در خود دارند، تلویزیون های هوشمند گفته می شود.

  • مارک تلویزیون

توجه به برند و کمپانی سازنده تلویزیون یکی از موارد مهمی است که قطعا تمامی افراد به آن توجه خواهند داشت. قبل از خرید می توانید در ارتباط با این برند ها تحقیقات کلی داشته باشید.

  • درگاه های ورودی

توجه به تعداد درگاه های ورودی و پورت های اتصالی نیز از موارد مهم هنگام خرید تلویزیون محاسبه می شود.

  • قیمت تلویزیون

قیمت تلویزیون قطعا یکی از نکاتی است که همه ی افراد پیش از خرید به آن توجه می کنند. در نظر گرفتن بودجه خود قبل از خرید امری بسیار ضروری می باشد. بنابر این پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیزی ابتدا بودجه خود را تخمین زده و سپس متناسب با آن به دنبال بهترین نوع تلویزیون با قابلیت های مورد انتظارتان بروید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب