چه کار هایی را باید پیش از روشن کردن ماشین لباس شویی انجام دهیم ؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
چه کار هایی را باید پیش از روشن کردن ماشین لباس شویی انجام دهیم ؟
چکیده مقاله :

بعضی از مشکلات رایج در شستن لباس ها می تواند ناخواسته پس از یک دوره شستشوی لباس ها سبب کم کردن یا زیاد کردن سایز آن ها، کم رنگ شدن و یا پاره شدن آن ها شود.

بعضی از مشکلات رایج در شستن لباس ها می تواند ناخواسته پس از یک دوره شستشوی لباس ها سبب کم کردن یا زیاد کردن سایز آن ها، کم رنگ شدن و یا پاره شدن آن ها شود. در حقیقت نحوه مرتب سازی و آماده کردن لباس ها پیش از شستشو بسیار مهم و اثرگذار است. همچنین به جدا کردن لباس های رنگی، ظریف یا حساس نیز باید توجه داشت. 
به طور کلی یکی از اساسی ترین مراحل جهت اطمینان از شستشوی خوب، مرتب سازی لباس ها می باشد. با این وجود اغلب مردم در انجام این مرحله غفلت می کنند. برای مثال لباس های تیره باید از لباس های سفید جدا شده باشد به خصوص اگر قصد دارید از سفید کننده و سایر پاک کننده های قوی جهت از بین بردن لکه های عمیق استفاده کنید. عدم جداسازی لباس ها می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای آن ها داشته باشد. در ادامه با موارد مهمی آشنا خواهیم شد که پیش از روشن کردن ماشین لباس شویی باید انجام دهیم. 

خواندن برچسب لباس ها

غالبا نحوه شستشو لباس ها بر روی برچسب آن ها و توسط تولیدکنندگان نوشته شده است. جنس اینگونه لباس ها به طور معمول از پشم و الیاف مربوط به آن مثل ترمه، ابریشم و ریون می باشد. 

شستن لباس های همرنگ

زمانی که لباس شسته می شود مقداری رنگ در آب آزاد می شود. برای مثال در هنگام شستن شلوار لی مقداری رنگ نیلی آزاد می شود. شستن تمامی لباس ها به صورت یکجا از عمر لباس ها می کاهد و به همه آن ها آسیب می زند. از این رو باید لباس ها را بر اساس رنگشان دسته بندی کرده و حتی میزان لکه، چربی، پرز، جنس پارچه و ... را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب شوینده مناسب

مواد شوینده مایع و پودری به جهت آن که روی روغن و لکه ها بسیار عالی عمل می کنند، برای شستشو های عمومی قابل قبول و مناسب می باشند. به طور کلی برای از بین بردن لکه های سطحی و چرک از مواد شوینده پودری و برای از بین بردن لکه ها و کثیفی های لباس های ظریف و لباس کودک از مواد شوینده سبک استفاده می شود. در صورتی که مواد شوینده شما درای برچسب " کارایی بالا " بود، در ماشین های درب از جلو کاربرد داشته و آب کمتری نیز مصرف می کنند. 

جداسازی سنجاق ها و سگک ها

پیش از انداختن لباس ها در ماشین لباس شویی، به جدا کردن سنجاق ها و سگک های موجود در آن ها بپردازید. جهت جلوگیری از گرفتگی و سایش نیز زیپ های لباس های خود را ببندید. اما دکمه لباس ها را باز بگذارید چرا که سبب فشار بر روی دکمه ها و سوراخ های دکمه می شود. 

خالی کردن جیب های لباس

جیب های لباس را خالی کرده و آن ها را به بیرون برگردانید تا بدین ترتیب داخل جیب ها نیز تمیز شسته شوند. 

گره زدن بندها و آویز های لباس ها

پیش از انداختن لباس ها در ماشین لباس شویی باید بندها و آویز های آن را جهت جلوگیری از گره خوردن آن ها ببندید. در غالب ماشین های لباس شویی، یک رشته گشاد می تواند در همزن شستشو گره خورده و سبب خراب کردن لباس ها شود. 

قرار دادن لباس های ظربف در کیسه جداگانه

لباس های ظریف مثل لباس زیر، جوراب ساق بلند و لباس های بافتنی ظریف را در کیف های مشبک زیب دار قرار دهید. بسته بندی کردن آن ها از انتقال رنگ و ساییدگی درام دستگاه در طی چرخه چرخش جلوگیری می کند.  در صورت مشاهده هر گونه اختلال در عملکرد طبیعی ماشین لباس شویی خود می توانید با متخصصان حرفه ای ما در تعمیرات ماشین لباس شویی تماس حاصل فرمایید. 

انواع ماشین لباس شویی قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

ماشین لباس شویی ال جی

ماشین لباس شویی سامسونگ

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب