جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
عیب یابی مایکروفر و مایکروویو
چکیده مقاله :

در این مقاله قصد داریم شما را با مشکلات رایج ماکروویو ها ، بررسی علت های خرابی و نحوه عیب یابی ماکروفر آشنا کنیم.

مایکروفر و مایکروویو ها نوعی از سیستم های گرمایشی می باشند که از آن ها جهت گرم کردن و پخت و پز مواد غذایی گوناگون استفاده می شود. گاهی ممکن است در روند عملکرد مایکروفرها و مایکروویوها اشکالاتی به وجود بیاید و سیستم را دچار خطا کند. در ادامه با نحوه عیب یابی این دو دستگاه و روش های حل مشکلات موجود در آن ها آشنا خواهیم شد.

 

مشکلات موجود در مایکروفرها و مایکروویو ها همراه با راه حل رفع آن ها

  1. روشن نشدن دستگاه

روشن نشدن مایکروفر و مایکرووید می تواند دلایل زیادی داشته باشد. برای مثال ممکن است پریز قطع باشد و یا دو شاخه برق مشکل داشته باشد. همچنین ممکن است دستگاه دارای قفل کودک بوده و از همین رو به آسانی روشن نشود. استفاده از سه راهی نیز یکی دیگر از دلایلی است که می تواند سبب روشن نشدن این دو دستگاه شود.

بنابر این باید از درست بودن پریز و اتصال دو شاخه به آن اطمینان حاصل کرد و همچنین به تعمیر دو شاخه پرداخت. زمانی که دستگاه پس از روشن شدن، علامت L را بر روی صفحه نمایشگر خود نشان دهد، یعنی قفل کودک فعال می باشد و برای غیر فعال نمودن آن می بایست کلید های realc / pots را به مدت پنج ثانیه فشار دهید.

 

گرم نکردن دستگاه

گرم نکردن دستگاه می تواند از جمله عوامل خرابی دستگاه های مایکروفر و مایکروویو باشد. علت این موضوع می تواند ناشی از خرابی درب دستگاه، چرب بودن زیاد غذای داخل آن، خرابی دیود دستگاه، کاهش یافتن کارایی دستگاه در زمان اوج مصرف، خراب بودن ترانس های خازن، ولتاژ، سیم ها و ... باشد.

برای رفع مشکلات به وجود آمده می بایست به کمک مولتی متر به بررسی دیود، ولتاژ، خازن و ... پرداخت و در صورت سوختگی، آن ها را تعویض نمود. همچنین باید اتصالات درب دستگاه با استفاده از مولتی متر چک شود و اگر این اتصالات قطع شده باشد باید آن ها را وصل کرد. زمانی که دستگاه چربی گرفته باشد و مملو از کثیفی باشد، دیگر گرما به خوبی در دستگاه ساطع نمی شود. از این رو باید به تمیز نمودن داخل دستگاه نمود.

 

دود کردن دستگاه

کثیفی دستگاه می تواند سبب دود کردن آن شود. برای حل این مشکل می بایست دستگاه را تمیز کرده و هر تکه از از غذا که درون آن باقی مانده است را خارج کرد. جهت تمیز نمودن داخل دستگاه می توانید آب و جوش شیرین را با یک دیگر مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه به تمیز کاری داخل دستگاه بپردازید.

 

نچرخیدن سینی دستگاه

نچرخیدن سینی دستگاه می تواند از خرابی شفت دستگاه نشات گرفته باشد. به طوری که شفت دستگاه بر اثر قرار گرفتن جسم سنگین بر روی خود، خراب شده است. همچنین ممکن است تکه از غذا جلوی حرکت ظرف را گرفته باشد. تلمبار شدن چربی نیز از دیگر دلایل عدم حرکت سینی دستگاه است. در این شرایط کافی است داخل دستگاه را تمیز کرد. اگر مشکل از شفت زیر سینی باشد نیز باید اقدام به تعویض آن نمود.

 

صدای زیاد دستگاه

سروصدا های زیاد مایکروفرها و مایکروویو ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. تمامی این دلایل سبب می شود که کثیفی های ریل در زیر سینی دستگاه جمع شوند و اجازه حرکت به آن را ندهند. خرابی شفت دستگاه، قراردادن مواد غذایی سنگین روی سینی، فعال بودن فن دستگاه و ... می تواند از جمله عوامل صدای زیاد این دو دستگاه باشد. جهت رفع این مشکل می بایست ریل زیر سینی دستگاه را با استفاده از شوینده های مناسب تمیز کرده و از قراردادن ظروف سنگین و یا غذای زیاد در دستگاه خودداری کنید.

 

جرقه زدن دستگاه

ممکن است در زمان کار کردن مایکروفر یا مایکروویو خود با جرقه زدن ناگهانی آن مواجه شوید. از دلایل این اتفاق می توان به کثیفی دستگاه، لب پر بودن ظروفی که در داخل دستگاه قرار گرفته است، استفاده از ظروف فلزی یا ظروفی با تزئینات فلزی، اتصالی داشتن دستگاه و یا آسیب دیدگی قطعات درونی دستگاه بر اثر برخورد ظروف، چاقو و ... اشاره کرد.

جهت رفع این مشکل توجه داشته باشید که نباید ظروف لب پریده را درون این دو دستگاه قرار دهید. اگر مشکل جرقه زدن دستگاه شما ناشی از هیچ یک از عوامل گفته شده نباشد، می بایست با یک متخصص جهت تعمیر آن تماس بگیرید.

 

روشن نشدن گریل دستگاه

خرابی المنت، برد یا ترموستات مایکروفر و مایکروویو سبب روشن نشدن گریل آن ها می شود. زمانی که پس از روشن شدن دستگاه با نشانه قرمز سلامت گریل مواجه شدید می بایست با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب