شارژ گاز کولر گازی چگونه انجام می شود؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
شارژ گاز کولر گازی چگونه انجام می شود؟
چکیده مقاله :

کولر های گازی می بایست در دوره های مشخصی با توجه به میزان استفاده افراد از آن ها شارژ شوند. به طور معمول زمانی که از کولر گازی به عنوان بخاری استفاده می شود باید بیشتر نسبت به شارژ آن پرداخت.

کولر های گازی می بایست در دوره های مشخصی با توجه به میزان استفاده افراد از آن ها شارژ شوند. به طور معمول زمانی که از کولر گازی به عنوان بخاری استفاده می شود باید بیشتر نسبت به شارژ آن پرداخت. از همین رو است که اهمیت شارژ دستگاه در فصل سرد زمستان دوبرابر می شود. نکته قابل توجه در شارژ کولر گازی این می باشد که اغلب افراد احساس نمی کنند که باید کولر گازیشان را شارژ کنند اما عدم شارژ دستگاه سبب ایجاد اختلال در دمای ثبت شده و دمای واقعی داخل اتاق می شود.

شارژ کولر های گازی در فصل زمستان

اگر می خواهید خود به تنهایی نسبت به شارژ کولر گازیتان در فصل زمستان بپردازید، رعایت یک سری از نکات ایمنی الزامی می باشد. در ادامه به معرفی این نکات می پردازیم :

  • هنگام شارژ کولر گازی در فصل زمستان باید دستگاه را بر روی حالت سرمایش قرار دهید ( چرا که در فصل زمستان دمای هوا کم است و سنسور محیطی دستگاه در دمای 18 تا 16 درجه سانتی گراد دستوری را برای روشن شدن کمپرسور کولر گازی صادر نمی کند )
  • سنسور باید به صورت مصنوعی گرم گردد ( برای این کار با آب گرم و یا حرارت ملایم سنسور را گرم کنید. توجه داشته باشید این گرما نباید بیشتر از 90 درجه سانتی گراد باشد )
  • کولرگازی را بر روی حالت گرمایش قرار داده و برای مدتی سیم شیر برقی را از مدار جدا کنید. سپس دوباره آن را وارد مدار کنید.
  • از درست بودن آمپر کولر گازی مطمئن شوید. ( توجه داشته باشید که در بعضی از کولر گازی هایی که دارای پرسر سوییچ می باشند، باید این قطعه را از آن ها جدا سازید. چرا که این قطعه می تواند سبب قطع شارژ گاز و کمپرسور شود )

 

مراحل شارژ کولر گازی و اسپیلت

  1. بررسی علائم کمبود گاز کولر گازی

بررسی علائم کمبود گاز کولر گازی اولین مرحله در شارژ آن می باشد. زمانی که کولر گازی به خوبی قبل باد حنک نمی دهد می توان متوجه آن شد که زمان شارژ دستگاه فرا رسیده است. زمانی که با کمبود گاز رو به رو شدیم باید به بررسی علل آن در کولر گازی بپردازیم. نشتی موجود در لوله کشی می تواند یکی از این دلایل باشد.

  1. نشتی یابی کولر گازی

نشتی یابی کولر های گازی کاری بسیار تخصصی می باشد و از این رو باید آن را به مرکز تخصصی شارژ گاز کولر گازی بسپرید.

  1. تعیین میزان شارژ گاز کولر گازی

زمانی که کمپرسور کولر گازی روشن شده و شروع به کار کرد باید در مرحله شارژ گاز کولر گازی، هر 30 تا 40 ثانیه یک بار به باز کردن شیر و بسته کردن آن بپردازیم تا از این طریق عملیات شارژ گاز کولر گازی تمام شود. این عمل از صمده دیدن کمپرسور کولر گازی جلوگیری می کند و همچنین به ما کمک خواهد کرد تا متوجه نمایشگر مانیفولد و زمانی که به عدد psi 60 می رسد، شویم. به طور معمول مقدار شارژ کولر گازی به ازای هر 12000 btu، مقدار 750 گرم محاسبه می شود.

  1. شارژ گاز اسپیلت

مرحله پایانی مرحله شارژ گاز اسپیلت می باشد که در روش های گوناگونی از جمله روش های زیر صورت می گیرد :

  • روش شارژ گاز به وسیله گیج مانوفیلد و جدول دمایی
  • روش شارژ گاز وزنی با ترازو
  • روش گاز آمپری

قیمت شارژ گاز کولر گازی

به طور معمول و با توجه به شرایط گوناگون، قیمت شارژ گازی کولر های گازی حدود 120 الی 250 هزار تومان می باشد. فراموش نکنید یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در این قیمت، حجم گاز دریافتی بوده و این حجم باید با دستگاه و توسط سرویس کار حرفه ای و منصف اندازه گیری گردد.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب