لطفا برای‌ استعلام قیمت لحظه ای خرید و مشاوره با این شماره ها در ارتباط باشید.

جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

عمر مفید لوازم خانگی چقدر است ؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
عمر مفید لوازم خانگی چقدر است ؟
چکیده مقاله :

خرید لوازم خانگی نیازمند خرج هزینه های زیادی بوده و از همین جهت، با وسواس زیادی همراه می باشد. برای تمامی خانواده ها انتخاب بهترین وسیله برقی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد امر بسیار مهمی است.

خرید لوازم خانگی نیازمند خرج هزینه های زیادی بوده و از همین جهت، با وسواس زیادی همراه می باشد. برای تمامی خانواده ها انتخاب بهترین وسیله برقی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد امر بسیار مهمی است. تمامی وسایل برقی دارای عمر مفید خاص خود می باشند و پس از آن دیگر نمی توانند به کارایی خود مانند زمان اولیه ادامه دهند. البته با استفاده از اصولی می توان عمر آن ها را افزایش داد. در ادامه با عمر مفید لوازم های خانگی آشنا می شویم.

عمر مفید لوازم خانگی چیست ؟

به تخمینی که توسط کارشناسان برای نشان دادن زمانی که یک فرد می تواند از یک وسیله بدون نیاز به تعمیر استفاده کند، عمر مفید می گویند. آگاهی از عمر مفید لوازم خانگی، به شما کمک می کند تا زمانی که وسیله تان نیاز به تعمیر داشته و یا حتی باید تعویض شود را بشناسید. البته برای عمر مفید لوازم خانگی نمی توان زمانی قطعی را در نظر گرفت چرا که عوامل گوناگونی مثل نحوه استفاده و نگهداری از وسایل وجود دارد که می تواند از عمر لوازم خانگی کاسته یا آن را افزایش دهد. 
مثلا دو ماشین لباس شویی را در نظر بگیرید که در یکی در خانه دو نفره و دیگری در خانه ای پرحمعیت قرار گرفته است و دسته اول تمامی جوانب را جهت استفاده از آن رعایت کرده اند. از آن جایی که این دسته از ماشین لباس شویی خود کمتر استفاده کرده اند و ماشین کارکرد کمتری داشته، عمر مفید آن هم نسبت به خانواده پرجمعیت بیشتر خواهد بود. در مثالی دیگر عمر مفید یخچالی که به صورت مرتب تمیز می شود در مقایسه با یخچالی که هیچگاه تمیز نشده است، زمین تا آسمان متفاوت است. 

عمر مفید ماشین لباس شویی و راهکار های افزایش آن

به طور کلی ماشین های لباس شویی را می توان به دو نوع درب از بالا و درب از جلو تقسیم بندی کرد. ماشین های لباس شویی که درب آن ها از جلو باز می شوند شیک تر بوده و استفاده از آن ها راحت تر خواهد بود اما نسب به ماشین لباس شویی های درب از بالا دارای عمر مفید کمتری می باشند. به طور کلی میانگین طول عمر هر ماشین لباس شویی 10 تا 13 سال می باشد. البته همانطور که گفتیم عمر مفید آن به چگونگی استفاده و نگهداری شما از آن بستگی دارد. در ادامه با راهکار هایی جهت بالا بردن عمر مفید ماشین لباس شویی آشنا خواهیم شد : 

•    خانواده های پرجمعیت که دارای تعداد لباس های چرک زیادی می باشند، نباید تمامی لباس های خود را یک دفعه در ماشین بیندازند. در غیر این صورت به موتور دستگاه فشار زیادی وارد شده و عملکرد دستگاه را دچار خلل می کند. این خانواده ها می بایست تعداد دفعات شستشو را بالا برده و میان هر بار استفاده حدود یک ساعت به ماشین جهت خنک شدنه موتور آن مهلت بدهند. 
•    در هنگام نصب ماشین لباس شویی حتما باید به تراز بودن آن توجه کرد. چرا که اگر ماشین لباس شویی تراز نباشد، دستگاه در هنگام دور تند دچار اختلالات و صدا های زیادی شده و در نتیجه با خراب شدن و آسیب رسیدن به آن مواجه خواهیم شد. 
•    ماشین لباس شویی را هرگز به دیوار و کنار های آن نچسبانید و حدود 5 سانتی متر جهت جریان یافتن هوا به موتور ایجاد کنید. 
•    تنظیمات ماشین لباس شویی را مطابق با جنس لباس و درجه کثیفی آن ها اعمال کنید.
•    میزان پودر و مایع را متناسب با تعداد لباس ها و میزان کثیفی آن ها در داخل مخزن بریزید. چرا که در غیر این صورت با لکه های روی لباس مواجه می شویم.
•    به صورت منظم، به تمیز کردن محفظه پودر، فیلتر و لاستیک دور درب ماش
•    ین لباس شویی بپردازید. جهت تمیز کردن محفظه داخلی و دیگ می توانید از پودر های جرم گیر و قرص های شستشو استفاده کنید. 

عمر مفید یخچال فریزر و راهکار های افزایش آن

یخچال فریزر ها دارای انواع گوناگونی بوده و عمر مفید متفاوتی نیز دارند اما معمولا عمر مفید آن ها بین 14 تا 17 سال می باشد. زمانی که کمپرسور دستگاه به صورت کامل از کار بیفتد نشان دهنده پایان عمر مفید یخچال می باشد. در هنگام پاره شدن واشر درب و برخی از مشکلات فنی امکان تعمیر یخچال وجود دارد. در ادامه با راهکار هایی جهت بالا بردن عمر مفید یخچال فریزر آشنا خواهیم شد :

•    گرد و غبار های روی سیم پیچ های سیاه رنگ در قسمت پشتی یخچال را سالیانه یک یا دو بار تمیز کنید.
•    هرگز یخچال را در مجاورت و نزدیکی وسایل گرمایشی همچون آبگرمکن و اجاق گاز قرار ندهید. چرا که اینگونه انرژی و گاز دستگاه تمام خواهد شد. 
•    از هر طرف یخچال حدودا 20 سانتی متر فاصله گذاشته تا هوا از هر طرف در پیرامون موتور به گردش در بیاید و از گرم شدن آن جلوگیری کند. 
•    قبل از هرگونه حرکت و جابجایی یخچال، از 3 ساعت قبل دستگاه خاموش کرده تا گاز از جریان در لوله های آن بایستد. 
•    جهت توزیع یکنواخت گاز موجود در لوله های دیواره، از تراز بودن یخچال مطمئن شوید. 
•    از گذاشتن آب و غذای گرم در داخل یخچال خودداری کنید. چرا که اینگونه انرژی یخچال تلف شده و به موتور آن فشار وارد می شود. 

عمر مفید هود آشپزخانه و راهکار های افزایش آن

هود های آشپزخانه به صورت میانگین حدود 15 سال دارای عمر مفید می باشند. به صورت مرتب فیلتر های هواکش هود را تمیز نمیایید و به صورت سالیانه آن را تعویض کنید. چرا که فیلتر ها در طولانی مدت به جهت جمع شدن چربی ها مسدود شده و مانند روز اول کارایی نخواهند داشت. 

عمر مفید ماشین ظرفشویی و راهکار های افزایش آن

ماشین های ظرفشویی به صورت میانگین 10 تا 13 سال عمر مفید خواهند داشت. هرچه ماشین ظرفشویی پیشرفته تر باشد، دکمه ها و صفحه نمایش های الکترونیکی آن نیز بیشتر خواهد بود. از همین رو امکان خراب شدن آن زیاد تر می باشد. در ادامه با راهکار هایی جهت بالا بردن عمر ماشین ظرفشویی آشنا خواهیم شد :

•    از ماشین ظرفشویی خود به صورت مداوم استفاده کنید چرا که در غیر این صورت واشر، شلنگ و قطعات پلاستیکی آن خشک و پوسیده می شوند. 
•    از شوینده ها با توجه به تعداد ظروف استفاده کنید چرا که پودر زیاد علاوه بر آن که به آب و زمان بیشتری نیاز دارد، سبب آسیب رسیدن به دستگاه و خراشیدن ظروف می شود. 
•    هر چند وقت یکبار جهت تمیز کردن ماشین از سرکه سفید استفاده کنید. 
•    ماشین ظرفشویی را با ظرف و ظروف فراوان پر نکنید چرا که این کار به موتور آن آسیب وارد می کند. 

عمر مفید تلویزیون و راهکار های افزایش آن

تلویزیون ها حدود 10 الی 15 سال دارای عمر مفید می باشند. در ادامه با راهکار هایی جهت بالا بردن عمر تلویزیون آشنا خواهیم شد :

•    تلویزیون را هرگز در مجاورت با دستگاه های سرمایشی، گرمایشی و محل های پر رفت و آمد که امکان افتادن تلویزیون در آن وجود دارد، نگذارید. 
•    تلویزیون را از دسترس کودکان خردسال دور نگه دارید.
•    صفحه تلویزیون را به وسیله دستمال های میکرو فایبر تمیز کنید. سایر دستمال ها سبب ایجاد خراش و خط بر روی صفحه خواهند شد.
•    می توانید از سشوار جهت خارج کردن گرد و غبار در درز های پشتی تلویزیون استفاده کنید. 
•    در صورتی که استفاده از تلویزیون ندارید آن را خاموش کنید چرا که روشن ماندن طولانی مدت آن سبب اتلاف انرژی و کاهش طول عمر آن می گردد. 

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب