توپ های لباس شویی چه فایده هایی دارند؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
توپ های لباس شویی چه فایده هایی دارند؟
چکیده مقاله :

برای اولین بار توپ های لباس شویی در سال 2008 در آمریکا، مورد استفاده افراد قرار گرفت و امروزه دارای طرفداران بسیاری در سراسر جهان می باشد.

برای اولین بار توپ های لباس شویی در سال 2008 در آمریکا، مورد استفاده افراد قرار گرفت و امروزه دارای طرفداران بسیاری در سراسر جهان می باشد. این توپ های لباس شویی به عنوان یک جایگزین مناسب برای پودر های لباس شویی به شمار می روند. 
پودر های قدیمی لباس شویی دارای معایب فراوانی بودند. برای مثال مواد شیمیایی به کار رفته در آن ها به محیط زیست ضرر وارد می کرد، پوست های حساس را دچار آسیب دیدگی کرده و همچنین پارچه ها را خراب می کرد. از همین رو پودر های لباس شویی جدید جای آن را گرفته و امکان هزاران بار شستن، تمیز و براق کردن لباس ها را دارند. این پودر ها بدون هیچگونه مواد شیمیایی بوده و روی لباس شما اثری از این مواد نخواهد بود. می توان گفت توپ های جادویی لباس شویی برای نوزادان و افرادی که پوست های حساس یا آلرژی دارند عالی خواهد بود. 

انواع توپ های لباس شویی

توپ های لباس شویی دارای اشکال مختلفی همچون دیسک های لباس شویی، گوی های لباس شویی و توپ های بیضی شکل می باشند. در داخل برخی از توپ ها موادی چون تکه های سرامیکی، مواد مغناطیسی یا مایعات رنگی وجود داشته که وظیفه فعال نمودن آب را بر عهده دارند. تولید کنندگان توپ های لباس شویی معتقداند اجزای داخلی این توپ ها همان تاثیر شستشو با پودر را دارند. طبق تحقیقات صورت گرفته نیز هیچگونه تفاوتی میان آن ها دیده نشده است. امکان پر کردن مجدد برخی از توپ ها با قرص یا پودر های مخصوص نیز وجود دارد. 

روند فعالیت توپ های لباس شویی

ترکیب هیدروژن مولکول های آب به دلیل اشعه مادون قرمز منتشر شده در توپ های لباس شویی، شکسته و به گروه های کوچک تر و مولکول های کوچک تر فعال شده آب تبدیل می شود. این موضوع سبب بیشتر شدن حرکت مولکول ها و افزایش یافتن قدرت شستشوی آب می شود. علاوه بر این توپ های لباس شویی یون های منفی را جهت نرم نمودن سطوح از خود منتشر کرده و به این ترتیب میکروب ها به راحتی و بدون نیاز به پودر از روی لباس ها پاک می شوند. 
این توپ های جادویی، طیف ph را در سطحی که اغلب پودر های لباس شویی ph در خود نگه می دارند، حفظ می کند. این میزان به پاک شدن لکه های روغن و کثیفی از روی پارچه کمک می کند و با ملایم نمودن فشار سطح آب سبب افزایش قدرت پاک کنندگی خواهد شد. 

توپ های لباس شویی دوستار محیط زیست

توپ های لباس شویی از سرامیک و پلاستیک های غیررسمی ساخته شده اند و هیچگونه خطری برای بشر و محیط زیست ندارند. این توپ ها بدون پودر بوده و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر و سمی هستند و این مواد را به طبیعت باز نمی گردانند. در یک مقایسه کلی می توان گفت توپ های لباس شویی خطر واکنش های آلرژیکی را کم کرده، جرم ها را از بیت برده، به حفظ محیط زیست کمک کرده و در هزینه ها نیز صرفه جویی می کند. به طوری که هر توپ به اندازه 45 کیلوگرم پودر کار می کند. 

فواید و مزایای استفاده از توپ های لباس شویی

صرفه جویی در هزینه 
امکان شستشوی مناسب برای هر هزار بار ( حدود سه سال ) با این توپ های لباس شویی وجود دارد. این موضوع شما را از خرید پودر های لباس شویی قدیمی منصرف کرده و دیگری نیازی به نرم کننده های لباس یا سفید کننده ها نخواهید داشت. 
ضد الکتریسیته
توپ های لباس شویی به عنوان ساده ترین و سریع روش جهت از بین بردن الکتریسیته در لباس ها شناخته می شوند. 
صرفه جویی در مصرف آب
با استفاده از توپ های لباس شویی دیگر نیازی به آبکشی دوباره نبوده چرا که هیچ مواد شیمیایی در آن ها وجود ندارد. یعنی با استفاده از این توپ ها حدود 40 گالن در آب صرفه جویی شده و قبض آب کمتری نیز پرداخت خواهید کرد. 
بدون گیرکردن
این گوی ها اصلا به ماشین لباس شویی گیر نمی کنند و احتمال آسیب رساندن به دستگاه از طریق آن ها وجود ندارد.
دوستار محیط زیست
این توپ ها بدون فسفات، رنگ، سورفکتانت و سایر مواد شیمایی بوده و آسیبی به طبیعت وارد نمی کنند.
نرمی
این توپ ها مانع از خارش بدن پس از پوشیدن لباس ها شده چرا که هیچگونه مواد شیمایی را بر روی پارچه و لباس باقی نمی گذارد. توپ های لباس شویی بهترین گزینه برای افراد با پوست حساس و دارای آلرژی می باشند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب