دلایل عدم وجود سیگنال در تلویزیون

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
دلایل عدم وجود سیگنال در تلویزیون
چکیده مقاله :

زمانی که آنتن و تلویزیون دچار مشکل و اختلال در کارکرد خود می شوند با پیام خطای سیگنال موجود نیست و یا قطع و وصل شدن شبکه های ماهواره ای و دیجیتالی رو به رو خواهیم شد.

زمانی که آنتن و تلویزیون دچار مشکل و اختلال در کارکرد خود می شوند با پیام خطای سیگنال موجود نیست و یا قطع و وصل شدن شبکه های ماهواره ای و دیجیتالی رو به رو خواهیم شد. علل آن ممکن است از مشکلات بد هوا ( باران شدید، بارش برف، وزش باد ) و یا اختلالات سخت افزاری نشات گرفته باشد که در این زمان با مشکل عدم سیگنال مواجه شویم. در این هنگام بهتر است جهت بهبود سیگنال برای مدتی دستگاه را خاموش کرد. از همین رو آنتن های مدرن ماهواره ای جهت مقابله با هوای شدید طراحی و ایجاد شده اند. در صورتی که هیچگونه مشکلی در سخت افزار تلویزیون نباشد، مشکل اصلی به یکی از اتصالات برمی گردد. در ادامه با مراحل بسیار ساده و بی هزینه عیب یابی جهت مقابله با این مشکل آشنا خواهیم شد.

مشکل اصلی در زمان خطای عدم وجود سیگنال

غالب تلویزیون ها دارای مکانیزم اتصال خودکار بوده که اجازه شناسایی و نمایش دستگاه را بلافاصله پس از روشن کردن ریموت به افراد می دهد. زمانی که تلویزیون با وجود تنظیم شدن بر روی منبع کابل درست یا منبع ورودی هیچگونه سیگنالی را نشان ندهد مشکل اصلی در مواجه با شبکه خواهد بود. 
برای رفع این مشکل ابتدا تلویزیون را خاموش کرده و چند دقیقه ای صبر کنید. سپس مجددا دستگاه را روشن کنید. در صورت وجود مشکل باید به بررسی اتصالات فردی به صورت یک به یک بپردازید. در صورتی که از یکی از درگاه های HDMI تلویزیون جهت اتصال به یک لپ تاپ به اشتراک گذاری صفحه استفاده می کنید، قبل از ادامه آن را از یک دیگر جدا سازید. 

بررسی کابل و Set – Top Box

در بعضی از موارد ممکن است گیرنده تنظیم علت اصلی عدم وجود سیگنال باشد. در صورتی که از هر کدام از جعبه SD یا HD استفاده می کنید، امکان منتشر کردن یک سیستم عامل جدید از طرف ارائه دهنده و به روز رسانی کردن گیرنده به صورت خودکار وجود دارد. یعنی تنظیمات ماهواره جدید بارگذاری شده ولی دستگاه به طور کلی با تنظیمات یکپارچه نشده است.  جهت رفع این مشکل ابتدا کابل را از برق جدا کرده و دوباره آن را متصل کنید. از خاموش بودن تلویزیون و وصل شدن درست کابل آنتن یا ماهواره اطمینان حاصل کنید. 

مشکلات کابل – درگاه HDMI

اغلب موارد کابل های چند رسانه ای یا کیفیت بالا یا درگاه ها می تواند علل اصلی ظاهر شدن مشکل عدم وجود سیگنال در تلویزیون باشد. زمانی که اتصالات به درستی صورت نگرفته باشد امکان به وجود آمدن خسارت اندک به درگاه  ها وجود دارد. این مشکل به صورت جدی نبوده و شما به آسانی می توانید با جایگزین کردن  به یک درگاه HDMI دیگر آن را برطرف نمایید. برای رفع این مشکل ابتدا کابل HDMI را از کار بیاندازید و سپس مجددا آن را در پورت HDMI قدیمی یا جدید قرار دهید. زمانی که مشکلات HDMI را برطرف کردید باید سیگنال تلویزیون شما دوباره در حالت جیبی کار کند. 

خطا  های HDCP

برخی از موارد ممکن است با مشکل خطای حفاظت از محتوای دیجیتال یا پهنای باند بالا ( HDCP ) مواجه شویم. این مورد یک اقدام ضد دزدی دریایی بوده و نشان دهنده عدم امکان دریافت محتوای تلویزیون کابلی در دستگاه های غیر مجوز می باشد. می توان گفت امروزه تمامی تلویزیون های مدرت باید مطابق با HDCP باشند.  جهت برقراری اتصال یک Kodi Box را با استفاده از HDMI به تلویزیون وصل کنید. دستگاه متخلف را برداشته تا دوباره اتصال برقرار شود.

در برخی از موارد تغییر مکان آنتن نیز می تواند راهگشا باشد. به طور کلی در غالب موارد نیازی به تعمیر کار نبوده و به تنهایی می توان این مشکل را برطرف نمود.

 

انواع تلویزیون های قابل سفارش در فروشگاه آنلاین شو:

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سونی

تلویزیون ال جی

تلویزیون شیائومی

تلویزیون هایسنس

تلویزیون شارپ

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب