دلایل عدم سرمادهی یخچال

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
دلایل عدم سرمادهی یخچال
چکیده مقاله :

یکی از مشکلاتی کهدر استفاده از یخچال مواجه می شوند کم شدن و یا از بین رفتن سرمای آن می باشد.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در استفاده از یخچال خود مواجه می شوند، کم شدن و یا از بین رفتن سرما دهی آن می باشد. در ادامه شما را با دلایل این مشکل آشنا خواهیم کرد تا از این پس امکان جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات را داشته باشید.  

 

کثیف بودن کویل های کندانسور

به طور معمول پشت و یا زیر یخچال جایگاه کندانسور می باشد که گرفتن گرما از محیط یخچال و انتقال آن به بیرون از یخچال بر عهده آن می باشد. زمانی که این انتقال کثیف باشد سبب کم شدن حرارت شده و گرمای کمتری نیز از درون دستگاه گرفته می شود. در نهایت سرما به اندازه کافی به خوراکی های داخل یخچال نمی رسد. از این رو باید به بررسی کویل های یخچال پرداخته و در صورت کثیف بودن آن ها را تمیز کنید. 

 

برد دستگاه

یکی از اصلی ترین قسمت های دستگاه، برد آن می باشد که وظیفه متصل کردن فرمان قطعات را بر عهده دارد. به طور معمول برد دستگاه به ندرت دچار مشکل شده و باید به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

موتور  فن کندانسور

موتور فن کندانسور وظیفه به گردش در آوردن و خارج نمودن هوای اطراف کویل های کندانسور و کمپرسور را داشته و به این ترتیب سبب خنکی دستگاه می شود. وجود هرگونه اختلال در این موتور، کاهش سرمادهی  یخچال را موجب می شود. جهت تست موتور فن کندانسور پروانه ی آن را با دست چرخانده و در صورت چرخش، آن را با مولتی متر بررسی کرده تا اتصال آن برقرار شود. در غیر این صورت موتور فن باید تعویض شود.

کمپرسور

یکی از قسمت های اصلی یخچال کمپرسور می باشد. کمپرسورها به عنوان یک موتور در دستگاه وظیفه فشرده ساختن مبرد و به گردش در آوردن آن را از طریق اوپراتور و کویل های کندانسور بر عهده دارد. در صورت وجود اختلال در کمپرسور، یخچال خنک نمی شود. به طور معمول تعویض کمپرسور مرحله آخر عیب یابی می باشد.

موتور فن اواپراتور

موتور فن اواپراتور وظیفه ی به گردش در آوردن تمامی هوای خنک کویل های سرد اواپراتور را در یخچال و فریزر بر عهده دارد. برخی از یخچال ها جهت گردش بهتر جریان هوا دارای دو فن می باشند. یخچال هایی که دارای یک اواپراتور هستند در قسمت فریزر قرار می گیرند و در صورت اختلال در آن هوای سرد در محفظه یخچال به گردش در نمی آید. در نتیجه فریزر سرد مانده و یخچال سرمای خود را از دست داده و گرم می شود. توصیه می کنیم هرگز فن را به طور آزادانه نچرخانید و تعویض آن را به یک متخصص بسپارید. جهت تست سیم پیچ موتور نیز از یک مولتیمتر استفاده کرده تا سالم بودن یا نبودن آن مشخص گردد. در صورتی که از مشکل اصلی آن مطمئن شدید باید موتور فن را جایگزین کنید.

ترمیستور

ترمیستور وظیفه ی کنترل نمودن دمای یخچال را داشته به طوری که دمای یخچال را به برد فرستاده و برد دستور استارت کمپرسور و موتور فن را می دهد. در صورت اختلال در ترمیستور دستگاه، مراحل گفته شده صورت نگرفته و دستگاه خنک نخواهد شد. 

رله استارت

رله استارت با کمپرسور پیوسته بوده و با آن استارت می زند. یعنی اگر رله استارت نزند کمپرسور نیز استارت نخواهد زد و بدین ترتیب امکان قطع و وصل شدن و عدم تولید سرما به اندازه کافی وجود دارد. جهت تست رله و اطمینان از قطع شدن ارتباط آن با موتور، از یک مولتی متر استفاده کرده و به بررسی سوکت های آن بپردازید. در صورت خرابی باید آن را به متخصصان این زمینه بسپارید.

خازن راه انداز

خازن راه انداز سبب استارت خوردن موتور می شود. در صورت خرابی خازن موتور استارت نخواهد زد و یخچال سرد نخواهد شد.

ترموستات کنترل دما

ترموستات وظیفه ی کنترل دما، رساندن ولتاژ به موتور کمپرسور، موتور فن اواپراتور و موتور فن کندانسور را داشته و سبب شروع به کار کردن آن ها می باشد. در صورت وجود هرگونه اختلال در ترموستات، موتور استارت نخواهد زد. جهت تست آن نیز باید ترموستات را از پایین ترین درجه به بالاترین درجه بچرخانید. در صورت شنیدن صدای تق ترموستات سالم می باشد در غیر این صورت نیاز به تعویض خواهد داشت. همچنین می توانید از مولتی متر نیز جهت تست استفاده نمایید.

انواع یخچال قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

یخچال ال جی

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب