جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

چرا لباسها را با آب سرد بشوییم بهتره؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
چرا لباسها را با آب سرد بشوییم بهتره؟
چکیده مقاله :

یکی از روش های موثر در تمیز کردن لباس های کثیف، شستن آن ها با آب گرم می باشد اما در این روش هزینه های زیادی باید پرداخت کرد و همچنین برای محیط زیست نیز هزینه هایی در پی دارد.

یکی از روش های موثر در تمیز کردن لباس های کثیف، شستن آن ها با آب گرم می باشد اما در این روش هزینه های زیادی باید پرداخت کرد و همچنین برای محیط زیست نیز هزینه هایی در پی دارد. یکی از مشکلات اساسی در ذرات ریز پلاستیکی موسوم به میکروفیبر وجود دارد که می توانند از لباس شما ریخته شده و در نهایت در اقیانوس ها یا منبع آب آشامیدنی ما قرار بگیرند.
زمانی که لباس ها با آب گرم شسته می شوند، از طریق پارچه های مصنوعی همچون پلی استر و نایلون، میکروفیبرها وارد آب می شوند. طبق یک آمار بدست آمده در کانادا و ایالات متحده، هر خانواده به صورت متوسط در سال 533 میلیون میکروفیبر تنها از طریق شستشوی لباس ها آزاد می کند. این در صورتی است که سیستم های تصفیه فاضلاب نمی توانند همه این ذرات را فیلتر کنند. به طور کلی 35 درصد از کل آلودگی های پلاستیکی در اقیانوس ها را میکروفیبرها تشکیل می دهند. موجودات زنده در اقیانوس ها میکروفیبرها را به عنوان غذا اشتباه گرفته و این موضوع در نهایت سبب اختلال در طبیعت می شود. 

شستن لباس ها با آب سرد چه مزایایی دارد؟

برای شکستن چرخه آلودگی میکروفیبر ها چندین روش وجود دارد و شستن لباس ها آن هم با آب سرد می تواند یکی از این روش های موثر باشد. همچنین نوع لباس خریداری شده نیز بسیار بااهمیت می باشد به طوری که بهترین راه حل را خرید لباس های با کیفیت بالا می دانند چرا که این لباس ها در برابر ریختن کرک و پرز مقاومت بالایی دارند. برای مثال پارچه های کتان از لباس های تهیه شده از پشم گوسفند بهتر است و لباس های تهیه شده از الیاف طبیعی از لباس های الیاف مصنوعی بهتر هستند. 
یکی از موارد دیگری که شستن لباس ها را با آب سرد بهتر و مناسب تر می کند، کاهش مصرف انرژی است. چرا که شستن لباس ها با آب گرم به انرژی بیشتری احتیاج داشته و حدودا در هر بار چرخه لباس شویی 90-75 درصد انرژی صرف گرم کردن آب می شود. در مقابل با شستن لباس ها با آب سرد سالیانه 66 دلار در هزینه های گرمایش صرفه جویی می شود. 

برای شستن لباس ها باید همیشه از آب سرد استفاده کرد؟

خیر. زمانی که احساس کردید تمیز کردن لباس ( لباس های چرب و کثیف، پارچه های کتان و حوله ها، ملحفه و روتختی، جوراب و لباس های زیر ) کار بسیار سختی است می توانید از آب گرم برای شستشوی آن ها استفاده کنید. علاوه بر این آب گرم در از بین بردن باکتری ها نیز می تواند بسیار موثر باشد. بنابراین در زمان شستشو پس از یک بیماری خانگی بسیار ایده آل می باشد. 

مهم ترین نکات در شستشوی لباس ها

 هنگام شستن لباس ها با آب سرد، استفاده از مواد شوینده مایع مناسب تر می باشد. چرا که ممکن است پودر های شوینده در آب حل نشده و یا به سختی حل شوند. 

 در صورت امکان پیش از انداختن لباس ها در ماشین لباس شویی، تا حدودی لکه را تمیز کنید.

 در صورت امکان جهت خشک کردن لباس ها به جای استفاده از خشک کن لباس شویی، از هوای آزاد استفاده کنید. این موضوع در کاهش مصرف انرژی و حفظ کیفیت و رنگ لباس ها بسیار اثرگذار می باشد. 

انواع ماشین لباس شویی قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

ماشین لباس شویی ال جی

ماشین لباس شویی سامسونگ

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب