مهم ترین نکات هنگام اتو کردن لباس

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
مهم ترین نکات هنگام اتو کردن لباس
چکیده مقاله :

به طور معمول مشکلات ایجاد شده در اتو های بخار از نگهداری نامناسب و عدم استفاده از تنظیمات مناسب و مختص هر نوع لباس نشات می گیرد چرا که اتو های بخار فاقد قطعات متحرک زیاد می باشند.

به طور معمول مشکلات ایجاد شده در اتو های بخار از نگهداری نامناسب و عدم استفاده از تنظیمات مناسب و مختص هر نوع لباس نشات می گیرد چرا که اتو های بخار فاقد قطعات متحرک زیاد می باشند. عملکرد صحیح و درست اتو به طوری که بتواند لباس های چروک را به خوبی صاف کرده و آسیبی به آن ها وارد نکند بسیار با اهمیت است. از همین رو نگهداری صحیح از اتو و تعمیرات جزئی آن می تواند به نگه داشتن کیفیت اولیه و کارایی بالای آن کمک کند. برای مثال استفاده از آبی که تصفیه نشده و دارای رسوب می باشد، احتمال آسیب به اتو را افزایش می دهد. در ادامه با نکاتی آشنا می شویم که برای اتو کردن لباس هایتان بسیار ضروری می باشند. 

چکه چکه کردن آب از دهانه اتوبخار در امتداد کف اتو

زمانی که آب از دهانه اتوبخار در امتداد کف اتو شروع به چکیدن کند، باید صفحه دما را روی اتوی بخار خود بررسی کنید و سپس دمای اتو را جهت اطمینان حاصل کردن از تولید گرمای کافی برای ایجاد بخار، افزایش دهید. 
برخی اوقات ممکن است چکه آب از اتو به دلیل استفاده از آن قبل از رسیدن به دمای مطلوب باشد و یا به دکمه بخار روی دسته اتو فشار مکرر وارد شده باشد. از این رو بین هر بار فشار دادن دکمه بخار چند ثانیه صبر کنید. ممکن است با توجه به تنظیمات حرارت اتو، زمان تولید بخار متفاوت باشد. 

ایجاد لکه های قهوه ای بر روی لباس 

زمانی که در هنگام اتو کشیدن لباستان رگه هایی قهوه ای مشاهده کردید، آب موجود در مخزن اتو را خالی کنید. اگر اتوی شما قابلیت تمیزکاری به صورت خودکار را دارد از آن استفاده کنید در غیر این صورت صبر کنید تا اتو خنک شود و از یک پارچه نرم جهت تمیزکردن ته آن استفاده کنید. سپس دوباره مخزن را با آب شیر پر کنید. فراموش نکنید که استفاده از آب آشامیدنی بطری، آب شیر فیلتر شده و آب نرم می تواند سبب ایجاد لکه های قهوه ای بر روی لباس شما شود. 

قهوه ای شدن کف اتو بخار

اگر کف اتوبخار شما به رنگ قهوه ای درآمد می توانید با استفاده از یک اسفنج مرطوب آن را تمیز کنید. تنظیم اتو در دمای بیش از حد بالا می تواند از دلایل ایجاد لکه های قهوه ای در کف اتو بخار باشد. پس از تمیزکردن کف اتو، درجه حرارت را جهت جلوگیری از ایجاد مجدد لکه کاهش دهید. 

پر کردن مخزن آب اتو بخار با آب مناسب

فراموش نکنید که اتوبخار بدون وجود آب در مخزن قابلیت تولید بخار نداشته و جهت پر کردن آن باید از آب مناسب و بدون رسوب استفاده کرد. 

عدم تغییر درجه دمای اتو

اگر با یک بار چرخش درجه اتو بر روی دمای مد نظر گرما و بخاری ایجاد نشد، اتو را به آرامی تکان دهید. تکان دادن اتو به صورت خودکار ویژگی ایمنی که در برخی از اتوها به کار رفته است را خاموش کرده و فرصت گرم شدن را به اتو می دهد. 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب