لطفا برای‌ استعلام قیمت لحظه ای خرید و مشاوره با این شماره ها در ارتباط باشید.

جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

تایمر یخچال و نقش آن در یخچال

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
تایمر یخچال و نقش آن  در یخچال
چکیده مقاله :

معمولاً وقتی یخچال ما مملو از یخ زدایی است ، به فکر تایمر و بخاری هستیم . ابتدا ، بیایید کمی در مورد تفاوت بین یخچال برفکی و یخچال جدید (یخچال بدون یخ زدگی) توضیح دهیم.

معرفی و مشخصات تایمر یخچال

معمولاً وقتی یخچال ما مملو از یخ زدایی است ، به فکر تایمر و بخاری هستیم. ابتدا ، بیایید کمی در مورد تفاوت بین یخچال برفکی و یخچال جدید (یخچال بدون یخ زدگی) توضیح دهیم. یخچال های جدید دارای یک بخاری در اطراف اوپراتور هستند که باعث ذوب شدن برفک ها می شود. هر چند ساعت یکبار وارد مدار می شود و برفک های جمع شده را ذوب می کند.

اکنون در یخچال مقداری برف آمده است. آیا این می تواند از نظر فنی به یخچال آسیب بیشتری برساند؟

اگر تایمر یخچال و فریزر به درستی کار نکند و بخاری یخچال به موقع و کافی کار نکند ، برفک در یخچال جمع می شود. تجمع یخ باعث خراب شدن ترموستات و در نهایت گرم شدن یخچال می شود. تایمرهای دارای یخچال و فریزر معمولاً هر شش تا هشت ساعت در مدار هستند و بخاری فرمان را فعال می کنند. هنگام روشن شدن موتور یخچال ، عنصر گرمایش به طور طبیعی خاموش می شود

 یخچال های جدید بدون تایمر چگونه کار می کنند؟

 بعضی از یخچالهای جدید قطعه مستقلی به نام تایمر ندارند و این وظیفه به عهده برد اختصاص می یابد. بنابراین یخ زدایی توسط دستگاه گرمایشی به نام هیدرالمنت انجام می شود که توسط تایمر یخ زدایی کنترل می شود و با توجه به الگوی انجماد آن در یک زمان خاص کار می کند. خاموش شدن بخاری المنت معمولاً بیست و پنج دقیقه طول می کشد. یخچال های جدید دارای نمایشگر هستند و شما قادر خواهید بود تایمر را با استفاده از ظیمات روی صفحه نمایش مشابه و تنظیم کنید. 

 مهمترین مواردی که باید هنگام خرید تایمر به خاطر بسپارید چیست؟

مهمترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که بعضی از یخچال ها از تایمرهای 220 ولت و بعضی از یخچالها از تایمرهای 110 ولت استفاده می کنند. اگر تایمر با ولتاژ بالاتر یا پایین را روی یخچال نصب کنیم ، قطعاً عملکرد آن مختل شده و یخچال آسیب می بیند. تایمر مانند ساعت الکترونیکی وظیفه دارد هر 6 یا 8 ساعت عنصر گرمایشی را در مدار قرار داده و از تجمع یخ زدایی جلوگیری کند و در صورت عدم کارکرد ، یخچال دمای خود را از دست می دهد. اگرچه معمولاً به طور آزمایشی متوجه اختلال عملکرد تایمر می شویم ، اما اگر بخواهیم زمان دقیق آن را بررسی کنیم از اهم متر استفاده خواهیم کرد.

تایمر دوتایی تایمر دوتایی چیست؟

در بعضی از یخچال های طبیعی آمریکایی یا یخچال های قدیمی ایران که اواپراتور بزرگی هستند ، دیر ذوب می شوند. در این یخچال ها بخاری آلکنت باید برای مدت طولانی کار کند تا یخ زدایی شود. این یخچال ها از تایمر دوبل استفاده می کنند. ابتدا عنصر گرمایش را گرم کنید تا یخ زدایی شود. سپس ، با افزایش بیش از حد دما، لازم است که قطعه را برای بار دوم خنک کنید. اگر این یخچالها یا اواپراتورهای حجیم نباشند، دمای بالای عنصر گرمایشی که برای مدت طولانی بیشتر و بیشتر گرم می شود، حتی می تواند منجر به آتش سوزی یا آسیب به سایر قطعات شود.

تعمیر تایمر چگونه انجام می شود؟

تایمر قابل تعمیر است اما تعمیر آن توجیه اقتصادی و ارزش زمانی ندارد. مورد دیگر مشکلات تکراری ما فقط تایمر را تغییر می دهند  در روزهای اول برف را ذوب می کند دیگر یخ زدایی نمی شود و ما باید عنصر را به صورت دستی از دکمه پشت آن شروع کنیم این یک مشکل تایمر است وظیفه سرویس انتخاب تایمر و شناسایی آن است. اگر از تایمرهای بد استفاده شود ، طبیعتاً پس از مدتی با مشکل روبرو خواهیم شد.

. چگونه پیشگیری میکند؟

 هر چند ساعت یکبار وارد مدار می شود و برفک های جمع شده را ذوب می کند

. اگر او نتواند آن را به درستی انجام دهد چه اتفاقی می افتد؟

تعمیر تایمر چگونه انجام می شود؟

تایمر قابل تعمیر است اما تعمیر آن توجیه اقتصادی و ارزش زمانی ندارد. مورد دیگر مشکلات تکراری ما فقط تایمر را تغییر می دهند  در روزهای اول برف را ذوب می کند دیگر یخ زدایی نمی شود و ما باید عنصر را به صورت دستی از دکمه پشت آن شروع کنیم این یک مشکل تایمر است وظیفه سرویس انتخاب تایمر و شناسایی آن است. اگر از تایمرهای بد استفاده شود ، طبیعتاً پس از مدتی با مشکل روبرو خواهیم شد.

انواع یخچال قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

یخچال ال جی

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب