چگونه تلویزیون اصل را از تقلبی تشخیص بدهیم؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
چگونه تلویزیون اصل را از تقلبی  تشخیص بدهیم؟
چکیده مقاله :

در کنار کالا های اصل و اورجینال بازار، کالا های تقلبی یا قاچاق نیز وجود دارد که روز به روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. در بازار لوازم دیجیتال، لوازم صوتی و تصویری همچون تلویزیون نیز

همانطور که می دانید در کنار کالا های اصل و اورجینال بازار، کالا های تقلبی یا قاچاق نیز وجود دارد که روز به روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. در بازار لوازم دیجیتال، لوازم صوتی و تصویری همچون تلویزیون نیز این موضوع بیشتر دیده می شود. از آن جایی که غالب این محصولات وارداتی بوده و یا مواد اولیه آن ها در کشور های دیگر تهیه می شود، با بالا رفتن نرخ ارز شاهد افزایش محصولات تقلبی بوده ایم. چرا که تولید کنندگان اینگونه محصولات تقلبی از این طریق می توانند با کمترین هزینه  به سود های کلانی دست یابند. در ادامه با مهم ترین و اصلی ترین راه های تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی آشنا می شویم.

معیار های کلیدی خرید تلویزیون

کنار گذاشتن تفکرات عامیانه

در تفکر عامیانه هر کالایی که قیمت بالایی داشته باشد لزوما از کیفیت بهتری برخوردار است. در صورتی که سودجویان می توانند از همین تفکر استفاده کرده و اجناس خود را با قیمت مشابه اجناس و محصولات بازار به فروش می رسانند. بنابر این هرگز گول اینگونه تفکرات را نخورید.

در نظر گرفتن نشانه های کوچک

توجه به بسته بندی محصولات می تواند شما را در شناسایی تقلبی یا اصل بودن کالا راهنمایی کند. به طوری که کالا های معتبر دارای بسته بندی کامل با رنگ و جنس با کیفیت می باشند و در مقابل محصولات تقلبی اغلب دارای نقص در بسته بندی خود هستند.

توجه به ظاهر با کیفیت محصول و عیوب آن

بدنه محصولات اورجینال و اصل بسیار با کیفیت و بدون عیب و ایراد می باشد اما محصولات تقلبی در کارگاه های غیر استاندارد تولید شده و ممکن است دچار زدگی، سطوح پوسته پوسته شده، لبه های تیز و بی کیفیت باشند. توجه به این موارد نیز هنگام خرید الزامی می باشد.

توجه به شماره سریال دستگاه

هنگام خرید محصول خود باید از مطابقت شماره سریال دستگاه با شماره روی کارتن، پشت دستگاه و برگه ی گارانتی آن اطمینان حاصل کنید. سپس شماره سریال محصول خود را در سایت برند آن ثبت کرده و در صورتی که ثبت شما با موفقیت انجام شود می توانید با خیالی آسوده از قابل اطمینان بودن دستگاه خود، از آن استفاده کنید.

چک کردن صحت اطلاعات فروشنده در مورد محصول

اغلب فروشندگان هنگام فروش محصول خود به مشتری ادعا هایی از محصولات خود دارند که وظیفه شما بررسی کردن تمام آن ها می باشد. برای مثال اگر فروشنده به شما می گوید که محصول او دارای صفحه نمایش با کیفیت 4K است و یا قابلیت پخش تصویر سه بعدی دارد، باید آن را بر روی یک فیلم ارزیابی کنید و مورد امتحان قرار دهید.

اهمیت گارانتی را فراموش نکنید

ممکن است خرید یک محصول اورجینال نیز شما را دچار دردسر هایی کند. برای مثال قانونی نبودن روند ورود آن به کشور می تواند امکان گارانتی را از محصولات حذف کند. بنابر این هنگامی که می خواهید دستگاه خود را تعمیر کنید باید آن را به تعمیرکاران متفرقه سپرده و یا به شرکت های گارانتی گمنام مراجعه کنید که در هر دو هیچگونه تضمینی بابت استاندارد بودن قطعات تعویض شده وجود ندارد. پس هرگز اهمیت گارانتی را فراموش نکنید و محصولاتی را خریداری کنید که خرید آن ها در کنار دریافت گارانتی می باشد.

خرید از فروشندگان معتبر و با سابقه

به طور کلی زمانی که از فروشندگان معتبر و با سابقه خرید می کنید خیال خود را از تمامی موارد گفته شده در بالا راحت کرده اید. چرا که این فروشندگان با سال ها تلاش و تجربه توانسته اند مشتریان بسیار پیدا کرده و اعتبار خود را به همگان ثابت کنند. بنابر این هرگز با فروش کالا های تقلبی و قاچاق به اعتبار خود لطمه ای نمی زنند.

انواع تلویزیون های قابل سفارش در فروشگاه آنلاین شو:

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سونی

تلویزیون ال جی

تلویزیون شیائومی

تلویزیون هایسنس

تلویزیون شارپ

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب