لطفا برای‌ استعلام قیمت لحظه ای خرید و مشاوره با این شماره ها در ارتباط باشید.

جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

راهنمای خرید ماشین ظرف شویی

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
راهنمای خرید ماشین ظرف شویی
چکیده مقاله :

همه ی شما احتمال اینکه با صحنه یک عالمه ظروف شسته نشده و کثیف در آشپزخانه روبه رو و زمان کافی برای شستشو آنها نداشته باشید یا به هر دلیلی خسته و بی حوصله بوده اید و از این طرف هم کلافه از ا

همه ی شما احتمال اینکه با صحنه یک عالمه ظروف شسته نشده و کثیف در آشپزخانه روبه رو و زمان کافی برای شستشو آنها نداشته باشید یا به هر دلیلی خسته و بی حوصله بوده اید و از این طرف هم کلافه از این همه ظروف کثیف، اما دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید، چون که یک ماشین بروز و فوق العاده در اختیار شماست به اسم ماشین ظرفشویی و تمام ظروف شما را بدون نیاز به شما می شوید و در مدل های جدید خشک هم می کند. در این مقاله ما سعی داریم تا راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را برای شما توضیح دهیم، پس اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید و نمی دانید چه مدلی برای شما مناسب است با ما همراه باشید.

نحوه کار ماشین ظرفشویی

نحوه کار ماشین ظرفشویی به این صورت است که ابتدا تمام ظروف کثیف را در سبد های ماشین ظرفشویی می چینیم و متناسب با میزان کثیفی برنامه شستو را تعیین و سپس دکمه استارت را زده و شروع به کار می کند. ظرفشویی این کار را با استفاده از مواد شوینده و تکنولوژی‌های خاص انجام داده و با آب پاشی سریع و قدرتمند فرآیند آبکشی را انجام می‌دهد و در نهایت آب کثیف باقی مانده را تخلیه می‌کند. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم در بسیاری از مدل های ظرفوشویی و با برنامه شستشویی که برای آن تعیین کردیم در وهله آخر ظروف را نیز خشک می کند.

 

ماشین ظرف شویی

 

انواع ماشین ظرفشویی های موجود در بازار

ماشین ظرفشویی رو میزی:

ماشین ظرفشویی های رومیزی برای خانواده های کم جمعیت که علاقه زیادی به مهمانی رفتن ندارند مناسب است و این روی کابینت و معمولا نزدیک به سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد. اغلب ماشین ظرفشویی های رومیزی 4 ، 5 ، 6 و به ندرت 8 نفره هستند و با اینکه مشکل جا را حل کرده اند ولی هنوز کارایی لازم را برای مصارف روزمره و خصوصا شستشوی قابلمه و ماهی تابه ندارند. البته قیمت این مدل نسبت به مدلهای دیگر ارزان تر است.

ماشین ظرفشویی ایستاده (مبله):

ماشین ظرفشویی ایستاده در حال حاضر جزء پر فروش ترین مدل های موجود در بازار است. دلیل محبوبیت این مدل کارایی بسیار زیاد آن از جمله  این که به راحتی می تواند شستشوی هر نوع ظرفی را انجام دهد، انواع برنامه شستشو را دارد و همچنین معمولا 12 یا 14 نفره هستند و برای خانواده های پر جمعیت و کسانی که زیاد اهل مهمانی گرفتن هستند گزینه ای فوق العاده مناسب است. البته در هنگام خرید ماشین ظرفشویی استاده دقت کنید که دارای قابلیت شستشوی نیم بار باشد تا در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود (این برنامه به این معنی است که بتوانید ظروف کم را نیز با آن بشویید و برای مواقعی که ظروف زیادی ندارید و نمی توانید با دست نیز آنها را بشویید بسیار مناسب است).

ماشین ظرفشویی توکار:

ماشین ظرفشویی توکار برای کسانی که می‌خواهند یک آشپزخانه مدرن و یک دست داشته باشند گزینه‌ای مناسب است. زیرا این مدل جزء جدیدترین و مدرن‌ترین ماشین ظرفشویی های موجود در بازار است که به صورت کاملا شیک و جذاب در فضای بین کابینت‌ها و زیر صفحه آن قرار می‌گیرد و فضای کمی را نسبت به مدل مبله اشغال می‌کند.

ماشین ظرف شویی

هنگام خرید ماشین ظرفشویی به چه مواردی باید توجه کرد؟

  1. بازدهی انرژی (کم مصرف یا پر مصرف بودن)

رتبه انرژی  A، A+، A++ و A+++ گویای مصرف انرژی دستگاه است، دستگاه دارای رده انرژی +++A پایین‌ترین سطح مصرف انرژی دارند.

  1. سبد های قابل تنظیم

اگر ماشین ظرفشویی دارای سبدهای قابل تنظیم باشد، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بشقاب‌های بزرگ ‌تری را در ماشین جای دهید و همچنین به راحتی قابلمه های خود را نیز با ظرفشویی بشویید.

  1. شستشو بدون صدا

معمولا همه یک ظرفشویی را می خواهند که سر و صدای کمتری از خود تولید کند و باعث ایحجاد مزاحمت نشود، ظرفشویی های که سطح صدای آنها تا 50 دسیبل است گزینه مناسبی برای خرید یک ظرفشویی کم سر صدا است. این صدای کم معمولا در ظرفشویی هایی که جنس آنها از فولاد ضد زنگ است بیشتر دیده می شود و بهتر عمل می کند.

  1. اعتبار برند

در ارتباط با برند ما نمی‌خواهیم به شما جهت فکری بدهیم و یا به اصطلاح شما را به خرید یک برند خاص رهنمون کنیم. نکته‌ای که باید در این زمینه در نظر بگیرید این است که یک برند شناخته شده را انتخاب نمایید که کاربران زیادی از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند. برای مثال امروزه ظرفشویی‌های ساخت سامسونگ، بوش، ال‌جی و دوو بسیار معروف شده‌اند و طرفدار های بسیاری دارند.

  1. سنسورهای تشخیص کثیفی

ویژگی بسیار عالی که در ماشین ظرفشویی های سری جدید قابل مشاهده است، توانای تشخیص میزان کثیفی در ظروف است که باعث می شود مطابق با کثیفی به صورت خودکار مقدار و فشار آب را تنظیم کند.

 

ماشین ظرف شویی

 

چه ظروفی را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد؟

ظروف آلومینیومی:  ظروف آلومینیومی با مواد شوینده واکنش نشان می دهند و دچار خوردگی و تغییر رنگ می شوند.

چاقوهای تیز آشپزخانه: چاقوهای آشپزخانه که از آن ها برای بریدن گوشت و مرغ استفاده می کنید را هرگز با ماشین ظرفشویی نشویید چرا که به سرعت کند می شوند. بهتر است آن ها را به صورت دستی بشویید.

ماهی تابه و قابلمه های چدنی: اگر ظرف چدنی‌ای دارید که هیچ نوع روکش یا پوششی ندارد، شستن آن با ماشین ظرفشویی باعث خوردگی و تغییر رنگ آن خواهد شد.

قاشق و ظروف چوبی: در صورتی که ظروف و قاشق های چوبی را با ماشین ظرفشویی بشویید ممکن است باد کنند و در نهایت ترک بخورند.

ظروف چینی قدیمی: شستن ظروف چینی قدیمی با ماشین ظرفشویی، نفش و نگار آن ها را از بین می برد و باعث خراشیدگی آن ها می شود.

خب این هم از راهنمای خرید ماشین ظرفشویی اما توجه داشته باشید این مطلب به تنهایی برای خرید ماشین ظرفشویی کافی نیست بلکه سلیقه شخصی، قدرت خرید و ... حائز اهمیت است و به آنها باید نیز توجه کنید. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید سوالات خود را از فروشنده بپرسید و یا چیزی که می خواهید را به فروشنده بگویید تا مطابق درخواست شما یک مدل عالی به شما پیشنهاد دهد.

انواع ماشین ظرفشویی قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی دوو

ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی بکو

ماشین ظرفشویی بوش

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب