راهنمای خرید تلویزیون

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
راهنمای خرید تلویزیون
چکیده مقاله :

سایت فروشگاهی تیزفروش این مقاله را برای کمک به مشتریان عزیزش تهیه کرده است . و ما امیدواریم مشتریانمان با خواندن این مقاله بتوانند نیاز های خود را بهتر بشناسند و دقیقا مطابق نیاز خود خرید کنند

قبل از پرداختن به موضوع راهنمای خرید تلویزیون ها باید به این اشاره کنیم که امروزه تلویزیون ها به یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین محصولات هر منزلی تبدیل شده است. همچنین به دلیل اینکه شرکت های زیادی اقدام به تولید و ساخت تلویزیون های مختلفی با امکانات و قابلیت های متفاوتی کرده اند. خرید آن ها کمی دشوار می باشد و ممکن است در هنگام خرید یک تلویزیون به مشکلاتی برخورد کنید و دچار تردید شوید.

نکته ی قابل توجه این است که برای خرید هر نوع تلویزیونی باید به یک سری نکته توجه شود و آن ها را رعایت کرد. تا خریدی مطمئن را تجربه کرد. در همین راستا ما در این مقاله سعی کرده ایم که مطالب مفیدی را برای خرید یک تلویزیون عالی و باکیفیت قرار دهیم. امیدواریم که برایتان مفید واقع شود.

تلویزیون

 

بودجه ی مورد نظر و برند مورد علاقه برای خرید تلویزیون

اولین چیزی که برای خرید هر محصولی بخصوص تلویزیون بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد میزان بودجه ای است که به ان اختصاص داده می شود. در نتیجه شما زمانی که تصمیم به خرید یک تلویزیون می گیرید باید در ابتدا میزان بودجه ای را که برای خرید تلویزیون در نظر دارید تعیین کنید. زیرا هر کدام از امکانات و ویژگی های تلویزیون در قیمت آن بسیار موثر است. همچنین ممکن است که شما به برند خاصی علاقه مند باشید و بخواهید محصولات آن را خریداری کنید. پس باید بگوییم که بهتر است ابتدا در مورد برند های تولید کننده ی تلویزیون اطلاعاتی را کسب نمایید و سپس بر اساس آن ها برند مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اندازه ی صفحه نمایش تلویزیون

می دانید که مساحت هر منزل و مکانی فرق می کند و در مقابل تلویزیون ها نیز با صفحه نمایشی به اندازه های مختلفی به بازار عرضه شده اند. که با این وجود امروزه خرید تلویزیون هایی با صفحه نمایش های بزرگ باب شده است اما باید توجه داشت که اگر برای فضایی با مساحت کوچک تلویزیونی با اندازه ی بزرگ خریداری کنید و یا بلعکس عمل نمایید بسیار اشتباه می باشد. چراکه این کار به مرور باعث ایجاد آسیب های مختلفی به چشم شما و اعضای خانواده یتان خواهد شد. پس برای جلوگیری از ایجاد این مشکل باید در هنگامی که به خرید تلویزیون می روید ابتدا با توجه به جدول قرار داده شده در پایین اندازه ی تلویزیون متناسب محیط مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

فاصله ی مناسب از تلویزیون به سانتی متر

اندازه ی تلویزیون به اینچ

 

۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتی‌متر

32 اینچ

۱۵۰ تا ۳۰۰ سانتی‌متر

40 و 43 اینچ

۱۸۰ تا ۳۶۰ سانتی‌متر

49 اینچ

۲۴۰ تا ۳۹۰ سانتی‌متر

55 اینچ

۲۴۰ تا ۴۶۰ سانتی‌متر

65 اینچ

بیش از 460 سانتی متر

65 اینچ به بالا      

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کیفیت تصویر صفحه نمایش تلویزیون

کیفیت تصویر و دقت در تصویر یکی از برجسته ترین ویژگی های هر تلویزیونی می باشد. که در انتخاب تلویزیون مناسب نقش بسزایی را ایفا می کند. در اصل تعداد پیکسل هایی که در صفحه نمایش هر تلویزیون وجود رزولوشن و یا همان دقت تصویر نامیده می شوند. که تاثیر زیادی بر وضوح و شفافیت تصاویر دارند و به علاوه رابطه ی مستقیمی بین شفافیت و تعداد پیکسل های تلویزیون وجود دارد. به این صورت که هرچه شفافیت و روشنی تصاویر و صحنه ها بیشتر باشد به این دلیل است که تعداد پیکسل های موجود در صفحه بیشتر است. تلویزیون ها از لحاظ دقت تصویر به چند دسته تقسیم می شوند. که تلویزیون های رده پایین رزولوشنی برابر با 720 پیکسل و تلویزیون های رده میانی کیفیت تصویر Full hd با 1080 پیکسل و تلویزیون های رده بالا نیز کیفیت تصویر UHD 4K دارند. در نتیجه اگر دوست دارید جزئیات تصاویر را بهتر مشاهده کنید تلویزیونی را خریداری نمایید که میزان رزولوشن آن ها بیشتر است. امروزه تلویزیون های Full hd بسیار فراگیر می باشند اما تلویزیون های 4K بیشتر رواج یافته اند.

 

تلویزیون

نوع صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش به کار رفته در تلویزیون ها شامل LED, QLEDو OLEDمی شوند. پس اگر به دنبال تلویزیونی با کیفیتی عالی و بسیار بالا هستید می توانید تلویزیون هایی با تکنولوژی صفحه نمایش OLED را انتخاب نمایید. چراکه این نوع تلویزیون ها سیاهی کامل ، یکنواختی خاکستری ، زاویه دید گسترده و بالاتر از حد متوسط ، تصویری بهتری نسبت به سایر تکنولوژی های صفحه نمایش نشان خواهد داد. که این نوع تلویزیون ها تنها توسط دو شرکت سونی و ال جی تولید می شود. تلویزیون QLED نیز درست مانند تلویزیون LED می باشد اما با این تفاوت که در آن از نقاط کوانتومی که نانو ذرات ریزی می باشند استفاده شده است. این ذرات موجب می شود درخشندگی بیشتری در تصاویر ایجاد شود. البته چندین برند تولید کننده ی تلویزیون مانند سامسونگ و سونی از این تکنولوژی در صفحه نمایش خود استفاده می کنند.

تلویزیون های خمیده

چند سالی است که تلویزیون هایی با صفحه نمایش خمیده بجز صفحه نمایش تخت به میان آمده اند و با ظاهری بسیار شیک و زیبایی که دارند توانسته اند کاربران فراوانی به سوی خود جذب نمایند. البته به نوبه ی خود مزایا و معایبی نیز دارند که مزایای آن سطح کنتراست بالا و نمایش هرچه بهتر آن، افزایش درک بصری از عمق تصویر و قرار گرفتن گوشه ها و لبه های تلویزیون در معرض دید می باشند. معایب آن نیز شامل: زاویه ی دید محدود، بازتاب نور بر روی صفحه ی خمیده ی آن می شوند.

 

تلویزیون 22

کیفیت صدا

کیفیت صدا نیز یکی دیگر از برجسته ترین و مهم ترین نکاتی است که در خرید تلویزیون بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین تلویزیون های مدرن و امروزی نیز روز به روز از ضخامت آن ها کاسته می شود. که این فرایند موجب می شود سیستم صوتی قدرتمندی در آن جای نگیرد. در این صورت می توانید برای اینکه صدای بسیار با کیفیت و عالی را در اختیار داشته باشید از یک سیستم صوتی جدا در کنار تلویزیون خود استفاده نمایید. در این میان می توانید از سینما خانگی که حجم بیشتری دارند و فضای زیادی را اشغال می کنند استفاده کنید و یا از ساندبار ها که برخلاف سینما خانگی ها جثه ی کوچکی دارند بهره بگیرید.

تلویزیون

نتیجه گیری

همانطور که مطالب نوشته شده در این مقاله را خواندید. دیدید که به نکته ها و موارد مهم در خرید یک تلویزیون مناسب و با کیفیت اشاره کردیم. اما شایان ذکر است که بگوییم در این علاوه بر تمامی موارد گفته شده یک سری قابلیت دیگر مانند: هوشمند بودن یا نبودن تلویزیون، تعداد و نوع پورت های آن و ... در خرید این محصول که یک وسیله ی عالی برای سرگرمی و دیدن فیلم و سریال های مختلف می باشد موثر هستند. در نهایت امیدواریم با توجه به مطالب گفته شده خریدی بی دردسر و راحت را تجربه نمایید.

انواع تلویزیون های قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سونی

تلویزیون ال جی

تلویزیون شیائومی

تلویزیون هایسنس

تلویزیون شارپ

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب